Thursday, March 18, 2010

Beyonce: If you liked it, you should have put a fact-checker on it

An email from Columbia records - sent to seemingly everybody in the world - comes with an attached pdf containing an apology from Neon Magazine:


We do have serious doubts in the truth of many statements of the interview of Ms Beyonce Knowles, published in Neon, issue January/2010.

The article was written by the freelancer Ingo Mocek. The editors-in-chief have confronted Ingo Mocek with these doubts. Ingo Mocek was not able to verify certain statements, particularly the statement regarding a marriage contract of Ms Knowles.

Therefore, we assume the interview did not take place as claimed by Ingo Mocek.

The interview claimed that Beyonce and Jay-Z had signed a prenuptial agreement worth 10 million dollars if the marriage lasted ten years, with an extra million added every twelve months after that. Oh, and that she'd not actually told Jay-Z she wanted kids - because that's the sort of thing you bring up during an interview with a German-language magazine - and that Jay-Z didn't realise women don't always wear make-up and high heels. "I want to sit around at home, sometimes in sweatpants" Beyonce "told" Mocek. None of this, apparently, struck the editors at Neon as in any way odd for a woman like Beyonce to be sharing in this way, through this channel.

Neon have apologised, and told Ingo that, perhaps, it might be better if he didn't turn up with any more things for them to print.

No comments:

Post a Comment

As a general rule, posts will only be deleted if they reek of spam.